Ridning e en sport!

Dom flesta säger att " Ridning inte e någon sport" "Man bara sitter ner"

But You Have wrong!
Ridning e en sport! En av dom farligaste sporterna! Man kan bryta allt i hela kroppen o ni säger att det inte e någon sport?!

Detta e vad man håller på men nät man rider.

Ryttaren:
Ryttaren måste känna hästen hur den går osv. Ryttaren måste använda ALLA sina muskler! Ryttaren tänker hela tiden! Om man kan känna hästen hjärta (puls) så kan man klara av allt!

Hästen:
Hästen måste lyda ryttaren (om den inte e elak osv) den måste känna att ryttaren är med e den flock! Att häst o ryttare kan bli ett!

Man kan göra otroliga saker med hästen!

Jag älskar inte bara One Direction jag älskar hästar med! Ridning e min pension!

Dom kallar hästar " Hamburgare" vrf säger ni det?! Ska vi gå runt o kalla ditt husdjur " Hamburgare" Visst det finns hästkött till Hamburgare och?! Man behöver inte gå runt o kalla dom " Kebabb" "Hamburgare" ska vi gå runt o kalla era djur det?!

Jag har hållit på med hästar nu i 3 år! Och o dom tre åren har jag.
Fått hjärnskakning varit 5 cm ifrån att fått hästen över mig en stor häst. Jag har nästan flugit in i ett staket. O ja massa sånt o ni kallar det inte för en sport. !?

Att spela Fotboll är bara sött ijemförelse men Ridning samma med " innebandy,Tennis osv.

//Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0